El 21 de marzo conciden en su celebración en todo el mundo el Día de la Poesía y el Día del Árbol. Poemas forestales para darle la bienvenida a la primavera. KALANDRAKA festeja esta fecha con un álbum que combina los versos de Jacques Prévert y el canto a la naturaleza reflejado en las ilustraciones de Mordicai Gerstein: “Para hacer el retrato de un pájaro”, en la colección infantil de FAKTORÍA K .

———————-

O 21 de marzo conciden na súa celebración en todo o mundo o Día da Poesía e o Día da Árbore. Poemas forestais para darlle a benvida a primavera. KALANDRAKA festexa esta data cun álbum que mestura os versos de Jacques Prévert e o canto á natureza reflectido nas ilustracións de Mordicai Gerstein: “Para facer o retrato dun paxaro”, na colección infantil de FAKTORÍA K.

RESEÑA EN ESPAÑOL: “Para hacer el retrato de un pájaro“.

RESEÑA EN GALEGO: “Para facer o retrato dun paxaro“.

RESEÑA EN PORTUGUÉS: “Para fazer o retrato de um pássaro“.

Pintar primero una jaula

con la puerta abierta.

Después pintar algo bonito, algo sencillo, algo bueno,

algo útil para el pájaro…

Esta hermosa fábula sobre el arte y la cretividad aúna uno de los poemas más bellos de Prévert, escrito en 1943, y el talento artístico de Gerstein. Destaca la originalidad con la que nos muestra la transición del mundo en tres dimensiones al plano bidimensional. La medida del tiempo, el valor de la paciencia, el modo en el que se refleja la naturaleza son otros alicientes de esta obra. En el fondo, de trata de una reflexión filosófica sobre lo efímero: capturamos momentos e impresiones de cuanto observamos y ansiamos, pero apenas podemos retenerlo durante un tiempo; debemos desprendernos, pues, de ese afán por retener lo que no nos pertenece, para que nuestra mirada esté abierta a nuevas sensaciones en el futuro.

JACQUES PRÉVERT (Neuilly-sur-Seine, 1900 – París, 1977). Poeta, autor teatral y guionista cinematográfico. A partir de la década de 1920 participó en París en el movimiento surrealista, junto con Raymond Queneau y Marcel Duhamel. Se le atribuye la creación de prácticas artísticas como el “cadáver exquisito”. En años siguientes perteneció al grupo de teatro Octubre. Escribió varias piezas para el director de cine Marcel Carné, entre los que figuran “Les enfants du paradis” (1945). Entre sus libros más conocidos están “Paroles” (1946), algunos de cuyos poemas fueron interpretados por músicos y cantantes como Joan Baez. Sus versos tratan sobre la vida en París después de la Segunda Guerra Mundial. Su estilo juega con las palabras y el lenguaje, recurre a neologismos, dobles significados y metáforas insólitas que le dan un sentido del humor especial.

MORDICAI GERSTEIN (Los Ángeles, 1935). Pintor y escultor, escritor, director de cine, ilustrador y autor de libros infantiles. Estudió en el Instituto de Arte Chouinard y posteriormente, en Nueva York, trabajó durante unos 25 años realizando películas de animación para televisión. En 1980 empezó a escribir e ilustrar sus propios libros. Fue galardonado con la Medalla Caldecott y el premio Boston Glove-Hornbook en 2004, entre otras distinciones, también en el ámbito cinematográfico.

—————————————

Pintar primeiro unha gaiola

cunha porta aberta.

Despois pintar algo agradable, algo sinxelo, algo fermoso,

algo útil para o paxaro…

Esta fermosa fábula sobre a arte e a cretividade une un dos poemas máis sutís de Prévert, escrito en 1943, e o talento artístico de Gerstein. Destaca a orixinalidade coa que nos amosa a transición do mundo en tres dimensións ao plano bidimensional. A medida do tempo, o valor da pacencia, o modo no que se reflicte a natureza son outros alicientes desta obra. No fondo, trátase dunha reflexión filosófica sobre o efémero: capturamos momentos e impresións de canto observamos e ansiamos, pero apenas podemos retelo durante un tempo; debemos desprendernos, pois, dese afán por reter o que non nos pertence, para que a nosa mirada estea aberta a novas sensacións no futuro.

JACQUES PRÉVERT (Neuilly-sur-Seine, 1900 – París, 1977).

Poeta, autor teatral e guionista cinematográfico. A partir da década de 1920 participou en París no movmento surrealista, xunto con Raymond Queneau e Marcel Duhamel. Atribúselle a creación de prácticas artísticas como o “cadáver exquisito”. En anos seguintes pertenceu ao grupo de teatro Octubre. Escribiu varias piezas para o director de cine Marcel Carné, entre os que figuran “Les enfants du paradis” (1945). Entre os seus libros máis coñecidos están “Paroles” (1946), algúns de cuxos poemas foron interpretados por músicos e cantantes como Joan Baez. Os seus versos tratan sobre a vida en París despois da II Guerra Mundial. O seu estilo xoga coas palabras e coa linguaxe, recorre a neoloxismos, dobres significados e metáforas insólitas que lle dan un sentido do humor especial.

MORDICAI GERSTEIN (Os Ánxeles, 1935). Pintor e escultor, escritor, director de cine, ilustrador e autor de libros infantís. Estudou no Instituto de Arte Chouinard e posteriormente, en Nova York, traballou durante uns 25 anos realizando películas de animación para televisión. En 1980 empezou a escribir e ilustrar os seus propios libros. Foi galardoado coa Medalla Caldecott e co premio Boston Glove-Hornbook en 2004, entre outras distincións, tamén no ámbito cinematográfico.

O crítico literario Ramón Nicolás, no se blogue Caderno da crítica, ten destacado desta obra:

“Todo un modelo, ao meu ver, esta proposta que exemplifica como chegar a crear un fantástico casoiro entre un extraordinario poema, cunhas non menos valiosas ilustracións, de xeito que ambas as dúas creacións artísticas conflúen nun memorable libro para primeiros lectores, nesta ocasión vertido á nosa lingua grazas ao traballo desenvolto por Fernando Moreiras…”.


Deja un comentario